HTML

Babatunder

Ez a blog a Babatündér nevű vitorlásról szól, Öcsiről.......valami "nevesincs-dologról" vagyis az IFJÚSÁG - ról szól...... aztán majd meglátjuk ..( vagy nem) !!!

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Babatündér hetedik (befejező) rész !

2009.12.02. 00:43 Saca-carolina

 

..

 




Nahát...azt éppen nem mondanám, hogy kipattantam volna....inkább talán

az lenne a valóságszerübb, hogy "megkiséreltem életet lehelni".....a saját tagjaimba!!
Apámat szerencsére elfoglalta a vitorolás kellékeinek összeszedegetése! Rengeteg "fontos" dolog kisért mindig vizi útjainkon....úgy, mint: barométer,mandolin (ebből 2, az egyik gyerek-változatú), félkész épület-tervrajzok vízhatlan csomagolásban......ezek mellé jegyzetek a műszaki leíráshoz, kisméretű rajztábla ...!!
Mellékesen azért vittük a kötelező felszerelést is: megrántott-zsinórral működő fáklya, parafa-mellények...kötelek...tartalék Anker (vasmacska=horgony), elsősegély-doboz (rengeteg lejárt szavatosságú sebkezelő szerrel) stb.stb.....!
Gyorsan rutinosan felszereltük a hajót....s már siklottunk is ki a vízre....nagyon kellemes idő volt...gyenge szél...amolyan szellőcske, de ez a finom ilyenkor....meghúztuk apám háborúból hazamentett kulacsát..

Ahogy az lenni szokott...hamarosan előkerült a mandolin....s már énekeltük is, hogy:......

A sirályok fenn az égen,
elgondolni sose jó....
akkor szállnak fedélzetre
mikor süllyed a hajóóóó...
hollaríííí, hollaróóó.....
holla-ria-ria-ria-hollaróóóó!

Aztán a jött a többi, főleg az olasz dalokat imádta apám a La Paloma például, de úgy második-harmadik...de legkésőbb ötödikre már...a sirályok jöttek!!!

Békés volt a délelött, én mellékesen időnként meregettem egy kicsit....de túlságosan sürűen nem mertem!

Azután jött, hogy..A sirályok fenn.......te gyerek nagyon sok víz lotyog a fenékben...!!
- Gondolod..?
-Aha-...!!

...elgondolni sose jóóóóóóó................... te kislányom, nekem ez nem tetszik.....ránéztél te a héten ahogy kértem...?
- Ó persze, ne félj, de még mennyire, hogy törődtem a hajóval!!! ( S nem is hazudtam...igaz ?!)

.....akkor szállnak fedél....zet...re...! Nem tetszik itt nekem valami!!

Jobb ötletem nem lévén, melegem lett, így szélbe álltunk  én pedig a finom langyos vízben úsztam a hajó körül! Nagyon finom volt a víz! Ha ezt mondtuk Saul mindig megkérdezte: kóstóltad már ma,hogy finom? Bár ő ezt joggal  kérdezhette, ugyanis soha nem vitt magával vizet, csak poharat, s a Balaton vizét itta......igaz....ha már a mélyebb vízben voltunk csak akkor...Dehát ez SAUL volt apám őshonos balatoni bátyja, mi már apuval puhány városiak a kulacsra szorultunk.
Pár óra elteltével - miután visszamásztam a hajóba - egyértelművé vált, hogy ...itt valami gond van a hajóval!!!
Láttam apám erősen ráncolta a homlokát, hogy ez mégis...hogyan....de .RÁM....nem is nézett..! Szerintem előző "vitoros emlékeiben" kutatott inkább!!
Közben kicsit megélénkült a szél is, elhajóztunk Lelléig, túl a kikötőn, a nagy SZOT-üdülőig, rendszerváltás után ezt is a többi szakszervezeti üdülővel együtt fillérekért privatizálták.
S érdekes módon,- az emberek akik öltönyben nagy komolyan tanácskoztak a már saját szállójukban - ugyanazok voltak mint akik a SZOT  vállalati vezetőként, tröszt-igazgatókként  jártak ide korábban!
Megalakították a Hunguest-szálloda-láncot, "kifacsarták ami profit még kijött belőlük", s most már ahogy a vonattal utaztam itt a déli parton már azt látom, hogy szépen sorban eladogatták az épületeket!
Vannak amelyeket a csupasz falakig szétvertek és átalakították, a túlzottan lelakottakat....egyszerüen lebontották, az értékes vízparti telkeken sorban épültek (és épülnek) a gyönyörű társas-nyaralók!
Közöttük néhány luxus-villa színesíti a balatoni palettát - ezekben nyaralnak a SZOT-üdülők volt vezetői, majd első tulajdonosai - hát így megy ez!!!

Na de visszatérve BABATÜNDÉR-re, vele a nagy lellei üdülőnél már visszafordultunk!
Apám kis gondolkodás után már be sem kormányozta a kis öbölbe, lehorgonyoztunk elöl a stégnél, behordtuk a holmikat, majd továbbhajóztunk Molnár Géza hajójavító műhelyéhez!

S ekkor eszembe jutott egy szörnyűség......: Amikor a vihar elkapott.....a Molnár Géza hajója is kint volt,...emlékszem megdöbbenve néztük Öcsivel, hogy az elsők között volt aki elfeküdt a szélben...!!

Na ha most elmondja.......Apám kint hagyott a hajóban, ő bement a műhelybe, s nemsokára a "mester"-rel jött a hajó felé..........!!!

Sunnyogtam rendesen.......Molnár Géza is csak laposan pislogott felém...vártam...mikor szól a viharról....igaz a kőre-futást már nem látta...!!!
De aztán.........megúsztam!!!!  Hallgatott!!! Na azt hiszem....jövök neki egy kis demizson "révfülöpi bor"-ral ezért!

Amikor kiemelték a hajót a svertkaszni mellett találtak egy jó hosszú repedést! Végülis nem volt kifejezetten látható sérülés!

Évek teltek el, mire el mertem mondani apámnak a kalandomat  és nagyon meglepődtem.......csak  csóválta a fejét...és olyan különös büszkeség csillogott a szemében...ahogyan elmeséltem, hogy első voltam aki a közeledő vihart Badacsony felöl meglátta !!

A sirályok, fenn az égen
elgondolni sose jóóóó,
akkor szállnak fedélzetre...
mikor...........



....................................VÉGE...............................


Persze minek is van vége?,,, Hát...csak annak ami nagy hirtelen eszembe jutott itt a BABATÜNDÉRről......a viharról...de főleg H.Öcsiről...milyen rendes volt..nem sokan voltak későbbi életemben akik így mellém álltak amikor a könnyű élet után jött egy nehezebb időszak...!!!
Babatündérrel ebben az évben már nem mentünk túrázni! 

Azt hiszem Babatündérrel már egyáltalán nem mentünk többé.......apám nagyon vágyódott egy kajütös hajóra! Ha nem is 25-ösre mint a Saul-vezette Paloma...de legalább egy 15-ösre!
S a következő évben eladták a házukat.......s hirtelen eladó lett Pingvin a 15-ös vitorlás !!
Dehát ez már egy másik történet..egy igazi tragikus történet,hogy..miért is...lett...ELADÓ  Pingvin!?

.................Talán........majd....még ....ezt is elmesélem!!......................


 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gombolom.blog.hu/api/trackback/id/tr751567861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kunszi · http://kunszi.fw.hu 2010.01.28. 10:37:43

Feldolgozva fejezetenként novellakötetben ki lehetne adni Babatündér történetét.
Érdemes többször is olvasni a tanulságokért.
És már jöhetne a Pingvin!
mosolyokeskonnyek.freeblog.hu/files/Pingvin2.jpg
Gratulálok!!!
süti beállítások módosítása