HTML

Babatunder

Ez a blog a Babatündér nevű vitorlásról szól, Öcsiről.......valami "nevesincs-dologról" vagyis az IFJÚSÁG - ról szól...... aztán majd meglátjuk ..( vagy nem) !!!

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Babatündér (hatodik rész) Gályarabok a 20-ik században !

2009.12.02. 00:54 Saca-carolina

 

 


 

Jó nagyot nyujtóztam....már nem villámlott! De akkor mi a csoda ez a dörgés...! ..Villám semmi...csak a dörgés....nem..nem dörgés....zörgés....ige, igen...ez ez kifejezetten zörgés....!
Szent Isten...reggel van. Teréz néni már nincs a szobában...a zörgés pedig az ablak felöl....hát persze Öcsi zörög!!
Kiugrottam gyorsan az ágyból, kiszóltam neki:
- menj csak előre mindjárt kint vagyok én is...-a zörgés elmaradt! Én kapkodtam magamra a cseh mackónadrágot és felsőt, majd rohanás kifelé...! Ahogy kiértem...beleborzongtam...hát a vihar után alaposan lehült a levegő! Na ebben az időben most még vízbe menni...brrr.....hát inkább mentem volna vissza a szobába...s bujok a jó meleg ágyba...!
Dehát nem lehetett....dideregve bár...de szaladtam le a partra!
Na ezt nem hiszem el!  Nézek a kis öböl felé, a hajó sehol...dörgölöm a szemem...Öcsi benn áll a vízben...de a hajó....?! Csak az árbóc......az ingadozik ide-oda...Öcsi meg körülötte matat..valamit...!
Szinte ledermedtem, szabályosan gyökeret eresztett a lábam....!

-Na mi van gyökeret eresztettél...?...... Most mondjam, hogy igen ?!
_Mielőtt bejössz, jobb ha visszamész és hozod a másik vödröt is...!!

Na most már aztán tényleg teljesen kiment az álom a szememből, rohantam a konyhába a másik vödörért!
Begázoltam a vizbe, miután feltürtem a "mackó-nadrágom"-at, ....hát...nem volt valami kellemes a fürdővíz!
Eléggé hullámzott is, de az ég éppen csak borongós volt, olyan 2-es szél fújhatott.....!
Ahogy a hajóhoz....egészen pontosan az árbóchoz  értem, látom ám, hogy a szerencsétlen hajó teljesen leült az iszapban!
Szerencsére az öbölben olyan alacsony volt a víz, hogy a hajódekk felett alig pár centi víz volt csak, és  úgy ingadozott szegény Babatündér!

Öcsi már javában döntögette a hajót egyik oldaláról a másikra.
 Végül sikerült valahogyan úgy egyenesbe állítanunk, hogy a vízben állva és behajolva két oldalról a két vödörrel
/- Öcsi az előző nap a dekk alá rejtettet már "előbányászta", velem meg ott volt az éppen kihozott  -/
mertük a vizet  nagy sebesen!..
..Hát nem mondom,...finom kis kézimunka volt !!

Nem éppen halasi, vagy brüsszeli csipke gyártásához való mozdulatok...! Nem tudom mennyi ideig tartott amíg végre...végre..végre  Babatündér már kiemelkedett a vízből,...legalábbis úgy félig...(meddig).....s legalább látszott a hajó a vízben!! S nemcsak az árbóca!!

Sikerült kimerni, később már annyival könnyebben ment, hogy először egyikünk, majd mindketten beleálltunk a hajótestbe, s akkor már lényegesen könnyebb testhelyzetben emelgettük a vödröket, meregettük, majd öntözgettük ki a vizet a hajó belsejéből!

Befejezésként már olyan nagyon szárazra nem töröltük ki......sajnos....már egyértelmű volt, hogy kétség kívűl a hajótest valahol ereszt!  Bekullogtunk...mit kullogtunk...vonszolódtunk a "kézimunka" után a házba...!! Éppen kinyitott a presszó, ittunk egy szörpöt, s nagy búslakodva megállapítottuk, hogy ezt a mai hajnali munkát még nap közben többször utána kell "finomítani",...mégpedig nem is kevésszer,...és  folyamatosan figyelve a beszivárgó vizet...!

- Babikám, hány óra van? - kérdeztem a presszóst!
- Mindjárt mondom,...háromnegyed nyolc...!
- Bejött már a kanizsai gyors?
- Be persze, miért ...vársz valakit ?
- Persze, apámat, de, hogy várom, az azért erős túlzás,.....minden esetre 
      jön.., de, hogy mikor......? Lehet, hogy nem is ma..! Persze! ha  jön,          akkor  már korán reggel.......!! Na Öcsi, azt hiszem holnap reggelig nem kell programot keresni!!

- Holnap jön? - kérdezte Babi.
- Na ez az, legalább AZT tudnám...! Most csütörtök van, legkésőbb szombat reggel...!!

Remegve gondoltam az előttem álló időre! Hogy ezt a meregetést még hányszor kell megcsinálni....!
Na nem....ezt én nem fogom kibirni....na szép kis nyaralás.....fél szemmel Öcsit lestem...vajon meddig lesz hajlandó jönni és meregetni egész nap...többször.., hiszen ha hagyjuk megint...egészen leülni az iszapba...hát azt még egyszer ki nem bírjuk...!
Inkább folyamatosan kell figyelni......Jaj én már nem is bánnám, ha jönne apám...mégha a fejem veszi azt se...!

Eltelt a csütörtök, este későn is még...mit későn...úgy éjféltájt utoljára.....még mindig meregettünk...igaz már nem vödörrel, csak a meregetővel...a presszó teraszán világítottak a szines villanykörték,...szinte alig kellett zseblámpát használni!

Néha oda-oda néztünk...nem mondom, hogy nem kivánkoztunk az ott táncolók közé....de mi csak meregettünk,
csak meregettünk, s
csak meregettünk....
éjfél után aztán hazavonszoltuk magunkat!

Volt azután még egy nap: péntek!

Öcsi szó nélkül jött, .....ha..kezdtem csüggedni, még nógatott is..volt, hogy én csak belefeküdtem az öböl alacsony vizébe, olyankor...ő...szó nélkül csinálta...tovább...egyedül is.....!!

Igen Ő VOLT AZ: H.Öcsi...István....az első
.....!!! Végülis NEKI abszolut nem volt érdeke....ez az egész......csak a barátság......CSAK..?!

Nincsen ezután túl sok története az elkövetkező időnek:
, azt hiszem a gályarabok érezhették úgy magukat a régi római gályákon mint mi,...éppen olyan egyhangú...éppolyan azonos mozdulatok,..izzadtság...hiszen közben a nap is kisütött.,...mit kisütött   "hétágra tűzött"!
Mi ...gályarabok...pedig meregettük...tovább...pár óra múlva...s az idő egyhangúan telt...szemünkbe csurgó izzadtsággal néztük nappal amint a Paloma vitorlással a nyaralók kifutottak a vízre.....

Voltak akik strandoltak...labdáztak a vízben...a gumigyár óriási repülőgép kerék-gumijával forgolódtak.....néha bementünk mélyebbre a vízben, hogy legalább az izzadtságot lefürödjük...!

Napszúrás ellen is kerítettünk egy-egy sapkát....azután meregettünk...és meregettünk.....és ,meregettünk....néha azt hiszem be-bementünk enni valamit.......éltük a rabok....a gályarabok egyhangú életét,...csak mi éppen nem eveztünk...hanem meregettünk...és meregettünk, ...meregettünk.....!!!!

Szombaton reggel a meregetés után beszédelegtem házba, ......zuhantam vissza az ágyba....éppen elszunnyadtam...amikor vidám hang ébresztett:

Felkelni hétalvó vár a Balaton....gyerünk vitorolni......
..................megjött apám Nagykanizsáról!


              .... folytatom:  A BEFEJEZŐ (hetedik) RÉSSZEL ............!!!

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gombolom.blog.hu/api/trackback/id/tr921567873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása